De Mens achter het corso 2010

Hier kan je alles kwijt over het Bloemencorso te Zundert

De Mens achter het corso 2010

Berichtdoor Party Paul » di maart 09, 2010 19:45

Heej,

zoals jullie mischien wel weten, hebben wij van Ons Brabant (www.onsbrabant.com) vorig jaar een mini docu over het corso gemaakt onder de naam: 'De mens achter het corso'. We zijn zekker van plan dit, dit jaar weer te gaan doen.

Het is nog vroeg natuurlijk, maar wij willen graag van jullie tips en ideeën wat we dit jaar anders kunnen doen en wat we zeker in beeld moeten gaan brengen. zodat we er ook dit jaar weer iets moois van kunnen maken
Party Paul

Re: De Mens achter het corso 2010

Berichtdoor Hans V. » di maart 09, 2010 20:11

Misschien is het niet onverstandig om ook bij de stichting aan te kloppen voor tips en ideeen (commissie pr).
Hier krijg je alleen individuele reacties, maar uiteraaard geven we graag onze mening.

Gegroet, Hans V.
2010,..........BOEOEOEOEHHHHHHHHH
Hans V.
Corso Lover
Corso Lover

Corsogroep: Stuivezand

Berichtdoor Robkuh1990 » di maart 09, 2010 20:55

Ik heb de documentaire gezien op Youtube...
Ik vond het erg leuk om bij verschillende tenten de gang van zaken te zien..

Echter had ik graag gezien per buurtschap:
- Ontwerp (eventueel ontwerpers erbij met uitleg)
- Kijkje op de steiger met eventueel praatje met bouwer

Daarnaast kun je overwegen om bijvoorbeeld ook bezoek aan bloemenveld te brengen. Daar kun je de mensen meer te weten laten komen over het bloemenveld (en het hele proces)

Verder kun je ook de mensen wat laten zien over de voorbereiding op de aarbeienfeesten, vaandelfeesten...

Ook zou leuk zijn: Opbouw voor het bloemencorso (tribunes, standjes etc) en de organisatie (stichting bloemencorso Zundert)
ijskoud de beste!
Robkuh1990
Corso Maniac
Corso Maniac

Corsogroep: Student Communicatie Creatief

Berichtdoor Bams » do maart 11, 2010 11:03

vergeet niet dat het voor de doorsnee brabander is he..

geloof dat binnen zundert iedereen wel weet hoe een tribune er 2 dagen voor corso er uit ziet, en dat we veel te veel vergaderen, dat is iedereen duidelijk die ooit in een vereniging heeft gezeten.

Corso is passie voor bloemen en vormen, en stress om alles op tijd af te krijgen, en ranzige koffie midden in de nacht, maar vergaderen..nee..
Als ieder leeg bierglas in de veilinghal een dahlia zou zijn, konden we er een wagen mee tikken ;)
Bams
Corso Fanatic
Corso Fanatic

Corsogroep: 't Kapelleke

Berichtdoor Robkuh1990 » do maart 11, 2010 11:25

Ja, ik kan mezelf nu tegenspreken met wat ik nu zeg maar:
Vergaderen is altijd saai, niet leuk.. maar ook dat moet je in kaart zien te brengen op een leuke manier om te laten zien wat er allemaal speelt en komt kijken bij een Bloemencorso.

Daarnaast zit ik nu te denken:
Van elk buurtschap een mini-docu..
Beetje mix van historie mbt. succesvolle jaren, ontwerp, bouwploeg, bloemenveld en heel de meuk...
ijskoud de beste!
Robkuh1990
Corso Maniac
Corso Maniac

Berichtdoor Bams » do maart 11, 2010 13:48

hm.. even verduidelijken misschien

Als ik naar Deadliest catch kijk op discovery channel kijk ik om te zien hoe vis gevangen wordt, niet om te leren hoe een vangstquotum werkt, en wie het onderhoud aan de boten doet, alhoewel dit ook bij het geheel hoort, wel ben ik benieuwd naar het lossen van de vangst aan het eind van het seizoen. Ditzelfde geld voor formule 1, ik wl zien hoe iemand met 300 per uur de bocht net niet uitvliegt, niet hoe de gemeente geluidmetingen doet om na te gaan of de geluidnormen worden nageleefd, maar vind ik een blik in de pits wel leuk.

Corso is hierin niet anders, je moet een directe link met een wagen kunnen leggen, anders ben je het verband zoek en is corso niet meer waar het om draait, maar enkel het organiseren van een evenement.
Als ieder leeg bierglas in de veilinghal een dahlia zou zijn, konden we er een wagen mee tikken ;)
Bams
Corso Fanatic
Corso Fanatic

Corsogroep: 't Kapelleke

Berichtdoor nog efkes » do maart 11, 2010 14:10

Moet een link zijn tussen de organsisatie en de bouw en totaal plaatje, het een kan niet zonder t ander. Volgens mij zijn erook genoeg momenten binnen een organisatie dat net zo stress achtig is als bij een (corso)wagen die om 10 uur nog niet klaar is...
oja en die koffie is ranzig genoeg om wakker te blijven!
Op naar halfvasten as zondag Rijkevorsel \:D/
nog efkes
Corso Lover
Corso Lover

Berichtdoor Robkuh1990 » do maart 11, 2010 14:51

Bams schreef:hm.. even verduidelijken misschien

Als ik naar Deadliest catch kijk op discovery channel kijk ik om te zien hoe vis gevangen wordt, niet om te leren hoe een vangstquotum werkt, en wie het onderhoud aan de boten doet, alhoewel dit ook bij het geheel hoort, wel ben ik benieuwd naar het lossen van de vangst aan het eind van het seizoen. Ditzelfde geld voor formule 1, ik wl zien hoe iemand met 300 per uur de bocht net niet uitvliegt, niet hoe de gemeente geluidmetingen doet om na te gaan of de geluidnormen worden nageleefd, maar vind ik een blik in de pits wel leuk.

Corso is hierin niet anders, je moet een directe link met een wagen kunnen leggen, anders ben je het verband zoek en is corso niet meer waar het om draait, maar enkel het organiseren van een evenement.

Het mooie zou daarnaast wel zijn, als je tijdens de optocht, na de 1e ronde, de jury ziet zitten vergaderen over de plaatsen etc... en tussenstand op dat moment?
ijskoud de beste!
Robkuh1990
Corso Maniac
Corso Maniac

Berichtdoor Hansvg » do maart 11, 2010 18:20

Robkuh1990 schreef:
Het mooie zou daarnaast wel zijn, als je tijdens de optocht, na de 1e ronde, de jury ziet zitten vergaderen over de plaatsen etc... en tussenstand op dat moment?

Is dit nou zó interessant?
Hansvg
Corso Addict
Corso Addict

Corsogroep: Laer-Akkermolen

Berichtdoor belske » do maart 11, 2010 18:30

dacht het niet , ik ben aleen maar ge-intereseerd in de uitslag en niet hoeveel plaatsen we met de wagen gezakt (slechte doorkomst met storingen ,fout uitgevoerde muziek/figuratie )of gestegen zijn (alles klopte en deed het op de markt zoals gepland) .
maar dat kan ook aan mij liggen dat ik die andere dingen niet wil weten , je gaat je er toch maar aan ergeren volgens mij .

als je wil laten zien hoeveel randvoorwaarden er extra bij komen kijken eer de wagens op straat staan , dan kan je die hele cyclus van vergaderingen en handboek van... en van ... en van ... allemaal ten tonele brengen . Laat het dan ook vooral aan de ambtenarij in oa den boscvh en den haag zien , zodat ze zien wat ze met hun regeltjes allemaal naar de verdoemenis aan het brengen zijn . Regels over veiligheid MOETEN er zijn maar soms denk ik wel eens , moet dat allemaal !
als je hond naar varkens ruikt ............heeft ie vast de zeug misbruikt !!!
belske
Corso Maniac
Corso Maniac

Corsogroep: laarheide

Berichtdoor Robkuh1990 » do maart 11, 2010 20:47

belske schreef:dacht het niet , ik ben aleen maar ge-intereseerd in de uitslag en niet hoeveel plaatsen we met de wagen gezakt (slechte doorkomst met storingen ,fout uitgevoerde muziek/figuratie )of gestegen zijn (alles klopte en deed het op de markt zoals gepland) .
maar dat kan ook aan mij liggen dat ik die andere dingen niet wil weten , je gaat je er toch maar aan ergeren volgens mij.

Het is maar net wat iemand interresant vind... Ik zou het graag zien, een ander niet..
Paul vroeg om mening hierover, en die heb ik gegeven..
ijskoud de beste!
Robkuh1990
Corso Maniac
Corso Maniac

Berichtdoor Kees Biervliet » di maart 16, 2010 16:21

Ik zou de womme een jaar volgen, een ontwerper die zijn droom gaat waar maken.
mooi toch.
2x 3de wat een ENURME uitslag!
Kees Biervliet
Corso Addict
Corso Addict

Corsogroep: buurtschap 21: "De ruiffers van de Blommebus"

Berichtdoor Hansvg » di maart 16, 2010 17:06

Kees Biervliet schreef:Ik zou de womme een jaar volgen, een ontwerper die zijn droom gaat waar maken.
mooi toch.

onvervalste horror ?
Hansvg
Corso Addict
Corso Addict

Corsogroep: Laer-Akkermolen

Berichtdoor De Womme » di maart 16, 2010 20:50

Een thriller.
As't nie kan zo as't mot, dan mot 't mar zo as't kan.
De Womme
Corso Maniac
Corso Maniac

Corsogroep: Klein Zundert

Berichtdoor FAB » di maart 16, 2010 21:41

Ik vrees dat Womme niet geheel volle zalen trekt met dat hoofd van hem, laat staan dat er een tv programma aan hem gewijd gaat worden...... :lol: :wink:
Ten eerste lust ik helemaal geen papagaai en ten tweede moet ik nog steeds die Duitstalige Kakatoe tegenkomen die zegt dat hij geen papagaai is.
FAB
Corso Maniac
Corso Maniac

Corsogroep: Rijsbergen

Berichtdoor mich » wo maart 17, 2010 2:16

FAB schreef:Ik vrees dat Womme niet geheel volle zalen trekt met dat hoofd van hem, laat staan dat er een tv programma aan hem gewijd gaat worden...... :lol: :wink:

Stand in doet wonderen #-o
Het wordt een GIERIG jaar bij ons in de tent!!!!
mich
Corso Maniac
Corso Maniac

Corsogroep: Helpt-Elkander

Berichtdoor De Womme » wo maart 17, 2010 8:32

Toch denk ik dat het over de mens achter het corso in het algemeen moet gaan. Niet over één persoon. Wie dat ook mag zijn.
Als ik denk aan corso documontaires denk ik ook aan de familie Jochems die destijds in een K.R.O. programma het onder het avondeten maar over één ding hadden. Corso. Bij ons gaat het er ook weleens zo aan toe. Dat wordt je wel beu. Onder het eten wil je toch liefst effe ergens anders aan denken.
As't nie kan zo as't mot, dan mot 't mar zo as't kan.
De Womme
Corso Maniac
Corso Maniac

Corsogroep: Klein Zundert

Berichtdoor JMB-GNR » wo maart 17, 2010 9:09

De Womme schreef: Bij ons gaat het er ook weleens zo aan toe. Dat wordt je wel beu. Onder het eten wil je toch liefst effe ergens anders aan denken.

Thank you :idea:
Bedankt voor het fantastische afscheid! | www.twitter.com/lescharrons | www.lescharrons.nl
JMB-GNR
Moderator
Moderator

Corsogroep: Les Charrons

Berichtdoor ayko » wo maart 17, 2010 9:22

De Womme schreef:Als ik denk aan corso documontaires denk ik ook aan de familie Jochems die destijds in een K.R.O. programma het onder het avondeten maar over één ding hadden. Corso. Bij ons gaat het er ook weleens zo aan toe.

dat is toch gewoon opgezet spel, met een camara erbij ga je ook niet over je prive leven praten. :lol:

Maar je hebt wel gelijk het moet over iedereen gaan of over een hele buurtschap, niet over een persoon.
AANDACHT! AANDACHT! Lucas Caspar is zijne sleutel kwijt.
ayko

Corsogroep: laer-akkermolen

Berichtdoor Kees Biervliet » wo maart 17, 2010 14:14

De Womme schreef:Toch denk ik dat het over de mens achter het corso in het algemeen moet gaan. Niet over één persoon. Wie dat ook mag zijn.
Als ik denk aan corso documontaires denk ik ook aan de familie Jochems die destijds in een K.R.O. programma het onder het avondeten maar over één ding hadden. Corso. Bij ons gaat het er ook weleens zo aan toe. Dat wordt je wel beu. Onder het eten wil je toch liefst effe ergens anders aan denken.

Toch niet aan de voetbal he Womme?
2x 3de wat een ENURME uitslag!
Kees Biervliet
Corso Addict
Corso Addict

Corsogroep: buurtschap 21: "De ruiffers van de Blommebus"

Volgende

Keer terug naar Corso Zundert