Wie gaat er winnen in 2010???

Hier kan je alles kwijt over het Bloemencorso te Zundert

Re: Wie gaat er winnen in 2010???

Berichtdoor Hansvg » vr maart 05, 2010 16:45

Is Molenstraat wel 100% Molenstraat, of stiekem ook een bietje Markt?
Hansvg
Corso Addict
Corso Addict

Corsogroep: Laer-Akkermolen

Berichtdoor backqxs » vr maart 05, 2010 16:57

Zou er dan toch een stukje markt mogen stoppen op de markt dit jaar?!?!?!
Vind het toch knap dat er al weer voorspellingen gedaan worden terwijl er van lang niet alle buurten een duidelijk beeld/omschrijving voorhanden is :!: :?:
Ach ja we zien het allemaal wel met de erdbeerenfeste....
Er staat een paard op de Markt, JAJA een paard op de Markt!!!!
backqxs

Corsogroep: Markt

Berichtdoor Steigerpijp » vr maart 05, 2010 19:15

maar vna mij mogen ze wel winnen ondanks dat het mischien niet helemaal molenstraat is. :mrgreen:
2008 : Benauwd 2e
2009 : Not finished 6e (2e publieksprijs)
2010 : Trien & Fooske 13e (1e publieksprijs & kijkers prijs)
Steigerpijp
Corso Maniac
Corso Maniac

Corsogroep: achtmaal

Berichtdoor FAB » za maart 06, 2010 15:16

Ik zet mijn geld op Stuivenzand. Heb al van veel buurten een heel reeel beeld, word een mooi en goed corso. Alleen van 't Stuk heb ik nog geen goed beeld.
Ten eerste lust ik helemaal geen papagaai en ten tweede moet ik nog steeds die Duitstalige Kakatoe tegenkomen die zegt dat hij geen papagaai is.
FAB
Corso Maniac
Corso Maniac

Corsogroep: Rijsbergen

Berichtdoor cas vg » zo maart 07, 2010 21:49

1) Vulture Valley (Help Elkander)
2) quotum (stuivezand)
3) Salix tristis (veldstraat)

groeten Cas
cas vg

Corsogroep: laer-akkermolen

Berichtdoor bryan320 » ma maart 08, 2010 16:49

1) Klein Zundertse Heikant- moleculair
2) De berk- oliver (plubieksprijs)
3) Tiggelaar - Zeeslag
Ontwerp 2010: Hooggeëerd plubiek
bryan320
Corso Lover
Corso Lover

Corsogroep: de Dahlia Plakkers

Berichtdoor Gardin du Prince » ma maart 08, 2010 20:21

Bij ons op de Prinsentuin is de discussie al weer stevig aan het smeulen. Natuurlijk doet het stoppertje van Veldstraat van vorig jaar dienst als extra olie op dat altijd zo spetterende vuurtje, dus het zal niet lang meer duren voordat er weer wat gaat oplaaien. Maar bij ons is er nog geen winnaar te onderscheiden, waar dat bij Booming City wel was. Er is zelfs nog geen voorzichtige top-5 te benoemen, laat staan een paar wagens die 'zeker' ergens als hekkensluiter de veiling op zullen rijden... Dat belooft nog wat! Nog een paar plaatjes, en we zullen bij ons op school eens een poule gaan opzetten.
Gardin du Prince

Corsogroep: Veldstraat

Berichtdoor joris-de-heikanter » vr maart 12, 2010 17:02

bryan320 schreef:1) Klein Zundertse Heikant- moleculair
2) De berk- oliver (plubieksprijs)
3) Tiggelaar - Zeeslag

Zou appart zijn;
Figurant bij de berk en dan word de heikant 1e #-o
Een molecuul of molecule is het kleinste deeltje van een moleculaire stof dat nog de chemische eigenschappen van die stof bezit.
joris-de-heikanter
Corso Lover
Corso Lover

Corsogroep: Klein-Zundertse Heikant

Berichtdoor Frank de M » vr maart 12, 2010 18:10

Dat is in 2001 ook al eens gebeurd, dacht ik.
Parada dês Flores Zundert; uma festa única
Frank de M
Corso Fanatic
Corso Fanatic

Corsogroep: Wernhout

Berichtdoor FAB » za maart 20, 2010 14:59

1) Stuivenzand: Leuk ontwerp, gaaf effect om 3 koeien naast elkaar te plaatsen, de machine in de koe maakt het af!
2) Laer-Akkermolen: wat een leuk en herkenbaar plaatje. Mooie luchtige wagen die het heel goed gaat doen bij het publiek. Figurant krijgt de rol van zijn leven!
3) Veldstraat: het treurige van de treurwilg druipt er af. En wie heeft zijn kinderen nou niet wijs gemaakt als er iemand dood gaat dat die dan naar de sterretkjes gaat. Als het technisch helemaal lukt zeker top 3
4) Klein Zundert: huisje, boompje, BEEST. Verassende wagen, goed ontwerp maar wellicht dat niet iedereen het beest helemaal goed gaat zien.
5) Tiggelaar: hoe krijg je 7 boten op 1 wagen. Een paar jaar geleden had ik gedacht dat dat niet zou kunnen, maar Booming City bewees het tegendeel. De jury gaat het een spannend plaatje vinden maar ook niet meer dan dat. Leuk stukje siertikken is trouwens wel besteed aan deze buurtschap.
6) Raamberg: de kracht zit hem in de (schijnbare) eenvoud.
7) 't Stuk: meer beestjes dan deze wagen kun je het niet krijgen. Mits het anatomisch helemaal correct is gaat deze wagen het wellicht nog een stukje beter doen.
8 ) de Lent: 1 spreeuw maakt nog geen corso. Maar een heleboel spreeuwen brengt de gebroeders Herrijgers weer terug in de top 10 waar ze in principe met hun laatste 2 ontwerpen ook hadden kunnen zitten.
9) Achtmaal: wordt heel appart om dit in het echie te zien, maar hoewel het plaatjes anders doet lijken absoluut niet vernieuwend. Maar een top 10 plaats moet er wel in zitten.
10) Kapelleke: het lijkt om een paar andere corso creaties, maar het wordt een op zich zelf staande wagen. Leuk ding, niet meer en niet minder.
11) Helpt Elkander: hoewel het een heel spannend plaatje is en ik reuze benieuwd ben naar het zicht beeld van de gier, vind ik het niet heel erg bijzonder.
12) de Berk: figuratie wagen ten top. Wagen gaat door het publiek dan ook vele malen beter gewaardeerd worden dan door de jury. Het is en blijft een (te) klassieke wagen.
13) Molenstraat: leuke wagen voor wie het weet wat het voorsteld. Voor de rest (waar ook de jury onder valt) blijft het een raar negatief plaatjes van stukjes straat beeld met hele grote vlakken met dezelfde dahlia erop.
14) Schijf: Op zich een leuk plaatje en met deze plaats doet Schijf het echt niet slecht voor hun tweede jaar in het corso. Maar het effect van het duel gaat wegvallen door dat 1 bok achteruit gaat rijden. Of ze moeten duwers hebben met monster kracht die de wagen zowel voor als achteruit duwen tijdens het duel. Wel Chapeau voor het lef om met een kont de markt op te komen rijden.
15) Laarheide: ondanks het hedendaagse jasje mij net effe te klassiek.
16) Poteind: teveel beweging om een duidelijk plaatje weg te kunnen zetten.
17) Rijsbergen: niet vernieuwend, maar wel een goede wagen om een nog betere bouwploeg te creeren in Rijsbergen. Voor mij geld ook komend jaar dat de uitslag er nog niet echt toe doet, als we maar een representatieve wagen weg kunnen zetten. In dit hele sterke corso gaat "What's up!" het niet beter doen als koppig vorig jaar, hoewel de wagen an zich wel een stuk beter is.
18) Markt: heeft het in mijn ogen net niet.
19) Wernhout: ik ziet niet te wachten op een ouwe zappende vent. Ik denk niet dat de jury dat wel doet. Hij kan best grappig zijn, maar grappig en corso gaat niet geheel samen.
20) Klein Zundertse Heikant: ik zie het er echt niet in. En als ik het er wel in zou zien dan ben ik bang dat de constructie verschrikkelijk storend werkt. Valt voor mij in het straatje Cupido en de haai van Helpt Elkander.
Ten eerste lust ik helemaal geen papagaai en ten tweede moet ik nog steeds die Duitstalige Kakatoe tegenkomen die zegt dat hij geen papagaai is.
FAB
Corso Maniac
Corso Maniac

Berichtdoor K-one » za maart 20, 2010 17:22

Mijn top 6 in wilekeurige volgorde:
Wernhout
Klein Zundert
Lear Akkermolen
Stuivezand
Molenstraat
Helpt Elkander
Corso Opaenland 2009/2010
K-one

Berichtdoor Niekske_de stukker » za maart 20, 2010 18:18

Mijn top 7 in willekeurige volgorde .
Stuivezand
Veldstraat
LA
Klein Zundert
T'Stuk
HE
Tiggelaar
Dagelijks op jacht...
Dagelijks de angst om gepakt te worden....
Het noodlot breekt aan!
Het noodlot slaat toe!
Niekske_de stukker

Corsogroep: 'T Stuk

Berichtdoor Stukske stuk » zo maart 21, 2010 9:35

als stuivezand de koeien goed uit kan werken rijden ze dnek ik wel top 3 maar ver is het voor mij een grote paarse mist, geen uitschieters erin en over de lent en wernhout kan ik pas wat zeggen na de aardbeienfeesten als ik de maquettes heb mogen aanschouwen :)
Corso is niet Stuk te krijgen!
Stukske stuk
Corso Lover
Corso Lover

Corsogroep: T Stuk Naturlich!

Berichtdoor nog efkes » wo maart 24, 2010 12:45

Hoorde gisterenavond dat Stuivezand tijdens de maquettefeesten een stuk van 5x 5 mtr had gevraagd in CC Zundert ivm met de levende maquette die ze binnen willen zetten!! =D>
nog efkes
Corso Lover
Corso Lover

Berichtdoor Niekske_de stukker » wo maart 24, 2010 14:39

nog efkes schreef:Hoorde gisterenavond dat Stuivezand tijdens de maquettefeesten een stuk van 5x 5 mtr had gevraagd in CC Zundert ivm met de levende maquette die ze binnen willen zetten!! =D>

:lol: haha
Dagelijks op jacht...
Dagelijks de angst om gepakt te worden....
Het noodlot breekt aan!
Het noodlot slaat toe!
Niekske_de stukker

Corsogroep: 'T Stuk

Berichtdoor Niek_KZ » wo maart 24, 2010 17:18

4) Klein Zundert: huisje, boompje, BEEST. Verassende wagen, goed ontwerp maar wellicht dat niet iedereen het beest helemaal goed gaat zien.

Beetje een voorbarige beredenering aangezien je nog niets heb gezien van ons beestje.
Huisje, boompje, véfdes
Niek_KZ
Corso Lover
Corso Lover

Corsogroep: Klein Zundert

Berichtdoor FAB » wo maart 24, 2010 23:52

Niek_KZ schreef:

Beetje een voorbarige beredenering aangezien je nog niets heb gezien van ons beestje.

Je hoeft niet het maquette gezien te hebben om te weten hoe het gaat bewegen en er uit komt te zien. En is het ook niet juist de bedoeling dat je het beestje net wel net niet helemaal goed ziet?
FAB
Corso Maniac
Corso Maniac

Berichtdoor Mus » do maart 25, 2010 9:47

1. David =P~
Een forum bericht moet zijn als een rokje:
lang genoeg om de inhoud te bedekken, kort genoeg om 't interessant te houden.
Mus
Corso Lover
Corso Lover

Berichtdoor machinist » vr maart 26, 2010 11:55

ik ben van mening dat schijf ook in de top 10 gaat rijden .
het eerste aanzicht is niet alles meer in het corso.
:^o
mijn top 8 in willekeurige volgorde
helptelkander,het stuk,schijf,achtmaal,laarakkermolen,veldstraat,kleinzundert,stuivenzand
veldstaat is niet duidelijk tevens is dat bij kleinzundert ook niet .
als ze het wel voor elkaar krijgen dan rijden zij zeker ook in de top 5

en wie gaat er laats worden??
machinist

Berichtdoor bryan320 » vr maart 26, 2010 15:10

Achtmaal of Laer- Akkermolen
Ontwerp 2010: Hooggeëerd plubiek
bryan320
Corso Lover
Corso Lover

Corsogroep: de Dahlia Plakkers

VorigeVolgende